המהפכה הטכנולוגית של העשור האחרון הביאה עמה מספר אלמנטים חדשניים ששינו את האופן בו מתנהלים חיינו. אחד האלמנטים המרכזיים הינו האופן בו אנו צורכים מוצרים או שירותים. אם בעבר היינו נדרשים לעשות זאת, באמצעות הגעה פיזית למקום או חנות, על מנת לקבל מוצר או שירות, כיום הדבר מתאפשר באמצעות רכישה מקוונת הנעשית על גבי האינטרנט בהליך שנמשך דקות בודדות.

  • אתר Statista מעריך כי בשנת 2021, סך המכירות המקוונות בעולם יאמדו בכ-4.9 טריליון דולר, המהווים צמיחה של 276.92%, בהשוואה ל-1.4 טריליון דולר שנאמדו בשנת 2014.
  • יבשת אסיה היא המאמצת הגדולה ביותר של תהליך הצריכה המקוונת, והיא נחשבת לשוק הגדול בעולם. המדינה המובילה בתחום הינה סין, הודות לשיעור החדירה הגדול של אפליקציות Alipay ו-Weechat המשלבות בתוכן רשתות חברתיות ושירותי תשלום. על פי הערכות של Statista, שוק הצריכה המקוון הסיני צפוי להיאמד ב-2019 בכ-740 מיליארד דולר, סכום השווה בערכו כמעט לפי שניים מאליו של יבשות דרום אמריקה, אפריקה, המזרח התיכון, אוסטרליה ואירופה, ביחד.

צריכה מקוונת בעולם – להרגיש את השוק מבלי להיות נוכח

  • החשיבה המסורתית גרסה במשך שנים כי בשביל לצרוך בחו"ל, ישנו צורך להיות פיזית בחו"ל. מחקר של מכון נילסן הראה כי ב-5 מ-6 חודשי בדיקה אקראיים שנבדקו בשנה האחרונה, סך המכירות המקוונות בקרב חברות התבצעו אל מחוץ ליבשת בה החברה יושבת, מה שמוכיח שוב, שבכפר הגלובאלי של היום, חברות אינן נדרשות לחנויות או הגדרת מיקום אחסון בינלאומי. מספיקה גישה למודעות ב-Google, Facebook או Instagram תוך ביצוע מיקוד גאוגרפי, באמצעות יצירת חשבונות , בשפות שונות, עבור אותם מוצרים לשם הגדלת המכירות באופן משמעותי.
  • הכנסות מצריכה מקוונת על פי אזורים נכון ל-2018:

אסיה: 831.7 מיליארד דולר; צפון אמריקה: 552.6 מיליארד דולר; אירופה: 346.5 מיליארד דולר; אוסטרליה: 18.6 מיליארד דולר; אפריקה והמזרח התיכון: 18.6 מיליארד דולר; דרום אמריקה: 17.7 מיליארד דולר.

צריכה מקוונת – ממערב למזרח

  • עד 2023, על פי הערכת Statista, סך המכירות מקוונות באזור אסיה פאסיפיק, צפוי לעלות על אלו של שאר העולם יחדיו. הסיבות העיקריות לכך נעוצות בגידול המהיר באורבניזציה והתקדמות טכנולוגית, העובדה ש-85% ממעמד הביניים החדש מתגורר ביבשת אסיה פאסיפיק וקידום יוזמות פרטיות וממשלתיות בסין, השחקנית העולמית הגדולה בתחום המסחר המקוון.
  • סין לכשעצמה נחשבת למקום אליו נשואות עיניהם של מותגי העל. עיקר הסיבות לכך נעוצות בגישות שסין נוקטת: שותפות עם ספקים מקומיים, השקעה בצוות מקומי (בדגש על תרבות מקומית, שיווק, לוגיסטיקה, תמיכת לקוחות, מכירות והנדסה), ויצירת נוכחות מקוונת באמצעות שווקים של צד שלישי – אתרי מכירות מקוונים דוגמת Tmall ו-COM, אשר נחשבים ליקרים יותר אך מספקים נתונים רבים ומשמעותיים וכן וקשרי לקוחות עבור החברות עצמן.

סיכום

הצריכה מקוונת גדלה משנה לשנה, נכנסת לכל אספקט באורך החיים של כולנו. אם בעבר משימת רכישה באינטרנט הייתה תהליך ארוך ומייגע, כיום מדובר בתהליך שעשוי להימשך מספר דקות בודדות. יבשת אסיה הינה המאמצת הגדולה של הצריכה המקוונת ועל פי הערכות, צפויה להגדיל את כוחה העולמי עד שנת 2023, בעיקר בסין, המדינה הצורכת הגדולה בעולם, אשר כבר כיום כמות הצריכה המקוונת בה, שווה לזו הנצרכת ביבשות אוסטרליה, אירופה, אפריקה, המזרח התיכון ודרום אמריקה יחדיו.

הסקירה הינה אינפורמטיבית בלבד, ולא נועדה לשמש הצעה או שידול לקנות/להחזיק/למכור ני”ע ו/או נכסים פיננסיים כלשהם. הסקירה מבוססת על מידע, אשר מגדל שוקי הון (1965) בע"מ ("מגדל”) סבורה כי הוא מהימן. עם זאת, לא אנו, לא כל מי שפועל מטעמנו יכול לערוב לשלמותה או לדיוקה של הסקירה. אין הסקירה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה, ועל כן אנו מניחים כי הסקירה תקרא יחד עם דוחות זמינים אחרים ונתונים נוספים. הדעות המובאות בסקירה נכונות למועד פרסומה, והן עשויות להשתנות ללא שום הודעה נוספת. אין הסקירה מהווה ייעוץ/שיווק להשקעות והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הקורא ומתן ייעוץ מקצועי, לרבות ייעוץ מקצועי על ידי יועץ/משווק השקעות מוסמך, בהתחשב בנתוניו ובצרכיו המיוחדים של הנמען. יובהר, כי עשויות להיות לנו ו/או ללקוחותינו ו/או לחברות מקבוצת מגדל שוקי הון עניין ו/או אחזקות בניירות ערך/נכסים פיננסיים המפורטים בסקירה. אין להעתיק, לצלם, להדפיס, לשכפל, להפיץ,  לשדר או לפרסם ברבים, הן במישרין והן בעקיפין, את הסקירה ו/או כל חלק ממנה בכל דרך שהיא ללא הסכמה מראש ובכתב של מגדל.

לפירוט על אודות התאגידים הקשורים למגדל והנכסים הפיננסיים שלמגדל יש זיקה אליהם, ראו את פסקת הגילוי הנאות בקישור הבא https://www.msh.co.il/migdal-capital-markets/fundsdisclosure/. התאגידים הקשורים למגדל והנכסים הפיננסיים שלמגדל יש זיקה אליהם עשויים להשתנות מעת לעת, והעדכון על אודות השינוי יופיע באתר האינטרנט של מגדל בכתובת הנ"ל, וזאת מבלי שתחול על מגדל כל חובה להודיע על שינוי כאמור. יצוין, כי התאגיד הקשור למגדל – מגדל ניהול תיקי השקעות (1998) בע"מ, עוסק בניהול תיקי השקעות ובשיווק השקעות ואינו עוסק בייעוץ השקעות. 

 

לפרטים נוספים צור קשר
שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)