המסחר האלקטרוני (E-COMMERCE) הינו מושג המגדיר מכירת מוצרים פיזיים באמצעות ערוץ דיגיטלי למשתמשי קצה (B2C). בהגדרה זו נכללים רכישות אשר מתבצעות באמצעות מחשבים נייחים וניידים וכן מכשירי טלפונים חכמים וטאבלטים.

  • הצרכנים העיקריים של הרכישה המקוונת באינטרנט הם דולר ה-Millennials (67%) ו-Generation X (56%). שני דורות אלו, מבלים 50% יותר מהזמן עבור רכישות מקוונות, 6 שעות ביום לעומת 4 שעות עבור דורות וותיקים יותר. אף על פי שמבחינה סטריאוטיפית, נשים נחשבות לאלו העוסקות יותר זמן ברכישה, דווקא גברים כיום מבלים 28% יותר מהזמן שלהם ברכישות מקוונות בהשוואה לנשים.
  • על פי נתוני לשכת המסחר האמריקאית, בין השנים 2000 ל-2018, חלה עלייה של 300% חלה עלייה מתואמת של 300% במכירות בקרב קמעונאיות מקוונות, לעומת ירידה של כמעט 50% במכירות בקרב חברות המוגדרות קמעונאיות פיזיות. ב-2018 JCPENNY, GAP, ו-VICTORIA SECRET הודיעו על סגירת 300 חנויות.

צריכה מקוונת בארה"ב – 2018-2019

  • בשנת 2018 סך המכירות המקוונות בארה"ב חצו לראשונה את רף 500 מיליארד דולר, ועד 2023 הן צפויות לגדול על פי הערכות של חברת Statista ב-45% נוספים ל-735 מיליארד דולר.
  • על פי נתונים של הלשכה המרכזית למסחר האמריקאית, שפורסמו ב-17 במאי 2019, סך המכירות המקוונות לרבעון הראשון של השנה עמדו על 137.7 מיליארד דולר, המייצגים עלייה של 3.6% בהשוואה לנתוני רבעון רביעי של 2018. בהשוואה לנתוני המכירות של הרבעון המקביל ב-2018, מדובר בעלייה של 12.4%.
  • הנתון שצוין לעיל הינו משמעותי, על רקע מלחמת הסחר המתרחשת בין ארה"ב לסין, והדיווחים כי היא פוגעת בצרכן האמריקאי. הרבעון הרביעי נחשב מדי שנה למשמעותי ביותר עבור החברות בשל ימי המבצעים המיוחדים ועונת החגים, אך דווקא הרבעון הראשון של השנה שלאחר מכן, הוא זה מצביע על חוזקם של הצרכנים.
  • על פי נתוני המשרד, הרבעון הראשון של 2019 הראה כי לראשונה מאז החלו מדידות המכירות המקוונות ב-1998, סך הרכישות המקוונות המתואמות חצו לראשונה את רף 10% מסך הרכישות הכולל. לשם ההשוואה, ברבעון הראשון של 2009, הרכישות המקוונות היוו פחות מ-4% מסך הרכישות הכולל.

מגמות נוכחיות ברכישה מקוונת

  • ביקורת מוצרים, הינה הסיבה המרכזית ביותר במסגרתה רוכשים מבצעים החלטה אם לשים את ידיהם על מוצר באמצעות האינטרנט. למרות שאתרי החברות עצמן מפרסמות ביקורות של רוכשים אודות מוצרים, שליש מהאמריקאים (מתוך 535 נשאלים) בסקר של חברת ReportLinker דיווחו כי הם משתמשים במנועי חיפוש עצמם למציאת ביקורות על מוצרים.
  • מכשיר המובייל כבר מזמן הפך להיות המקום המרכזי בו מתנהלים החיים של הדור הנוכחי, ועל כן אין זה מפתיע ש-62% מהרכישות המקוונות ברבעון השני בוצעו באמצעותו, כך לפי מדד הקניות של Salesforce. המובייל נחשב ל-ידידותי עבור המשתמש, נגיש ומהיר וכיום, אחד מכל 5 אמריקאים בוגרים מבצעים רכישות רק באמצעות מכשיר המובייל, כל לפי מחקר של Pew. על פי נתונים שפורסמו של ידי eMarketer, מכירות מקוונות באמצעות מכשיר המובייל ב-2017 נאמדו ב-156 מיליארד דולר. בהתחשב בעובדה שסך המכירות הכולל באותה שנה עמד על כ-446 מיליארד דולר, מדובר בכ-35% מסך המכירות הכולל.

סיכום

הצריכה המקוונת בארה"ב ממשיכה לשבור שיאי מכירות מדי שנה, למרות מלחמת הסחר המתרחשת בין ארה"ב וסין. ממדי הנפח של הצריכה המקוונת ממשיכים לעלות בהשוואה לסך המכירות הקמעונאיות, והערכות הן כי לאחר שב-2018 נחצה רף של 500 מיליארד דולר במכירות מקוונות בארה"ב, המגמה תתעצם ותגדל בכ-45% נוספים עד 2023. עיקר הרכישות מתבצעות על ידי דור ה-Millenials ו-Generation X באמצעות מכשירי המובייל אשר צפויים להגדיל את אחוז שיעורך מסך הרכישות המקוונות בשנים הקרובות מרמה נוכחית של 35%.

הסקירה הינה אינפורמטיבית בלבד, ולא נועדה לשמש הצעה או שידול לקנות/להחזיק/למכור ני”ע ו/או נכסים פיננסיים כלשהם. הסקירה מבוססת על מידע, אשר מגדל שוקי הון (1965) בע"מ ("מגדל”) סבורה כי הוא מהימן. עם זאת, לא אנו, לא כל מי שפועל מטעמנו יכול לערוב לשלמותה או לדיוקה של הסקירה. אין הסקירה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בה, ועל כן אנו מניחים כי הסקירה תקרא יחד עם דוחות זמינים אחרים ונתונים נוספים. הדעות המובאות בסקירה נכונות למועד פרסומה, והן עשויות להשתנות ללא שום הודעה נוספת. אין הסקירה מהווה ייעוץ/שיווק להשקעות והיא אינה באה להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הקורא ומתן ייעוץ מקצועי, לרבות ייעוץ מקצועי על ידי יועץ/משווק השקעות מוסמך, בהתחשב בנתוניו ובצרכיו המיוחדים של הנמען. יובהר, כי עשויות להיות לנו ו/או ללקוחותינו ו/או לחברות מקבוצת מגדל שוקי הון עניין ו/או אחזקות בניירות ערך/נכסים פיננסיים המפורטים בסקירה. אין להעתיק, לצלם, להדפיס, לשכפל, להפיץ,  לשדר או לפרסם ברבים, הן במישרין והן בעקיפין, את הסקירה ו/או כל חלק ממנה בכל דרך שהיא ללא הסכמה מראש ובכתב של מגדל.

לפירוט על אודות התאגידים הקשורים למגדל והנכסים הפיננסיים שלמגדל יש זיקה אליהם, ראו את פסקת הגילוי הנאות בקישור הבא https://www.msh.co.il/migdal-capital-markets/fundsdisclosure/. התאגידים הקשורים למגדל והנכסים הפיננסיים שלמגדל יש זיקה אליהם עשויים להשתנות מעת לעת, והעדכון על אודות השינוי יופיע באתר האינטרנט של מגדל בכתובת הנ"ל, וזאת מבלי שתחול על מגדל כל חובה להודיע על שינוי כאמור. יצוין, כי התאגיד הקשור למגדל – מגדל ניהול תיקי השקעות (1998) בע"מ, עוסק בניהול תיקי השקעות ובשיווק השקעות ואינו עוסק בייעוץ השקעות. 

 

לפרטים נוספים צור קשר
שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)