שווי השוק של תעשיית הרכבים החשמליים צפוי לצמוח לכ-37 מיליארד דולר עד 2023

המכוניות האוטונומיות מתקרבות במהירות לחיינו, ועמן המהפכה הצפויה בתעשיית כלי הרכב. במכוניות אלה ניתן יהיה לנסוע ללא צורך במגע אדם, פרט להקלדת תחנת היעד של הנסיעה או במקרה של תקלה. השפעתן תיגע כמעט בכל תחומי חיינו: עלויות ניידות נמוכות יותר, צריכת אנרגיה נמוכה יותר, חופש אישי גדול יותר עבור כאלו שאינם יכולים לנהוג (מפאת גילם או סיבה אחרת) והדבר החשוב ביותר: הפחתה משמעותית בתאונות דרכים והצלת חיי אדם.

רכבים אוטונומיים – יתרונות

  • קיטון בעומסי התנועה, הודות לתקשורת בין הרכבים וזיהוי מסלול אופטימלי לנסיעה.
  • בטיחות גדולה יותר, עם צפי למניעה של 90% מהתאונות הנגרמות בידי טעויות אנוש.
  • פיחות בפליטת גזי החממה, בשל המעבר לרכבים אוטונומיים המונעים באמצעות חשמל.

מדוע להשקיע כעת בתחום הרכבים האוטונומיים?

  • המהפכה הטכנולוגית הובילה בשנים האחרונות לירידת מחירים והתייעלות חברות רבות, ותעשיית הרכבים האוטונומיים צפויה ליהנות משינויים אלו.
  • המלחמה בתאונות הדרכים ומספר ההרוגים מדי שנה בכבישים מצריכים יישום מהיר של פתרון אשר יפחית אירועים אלו.
  • חברות הרכבים מאמינות שזהו העתיד, ולכן הן משתפות פעולה עם חברות טכנולוגיה ויחד הן מפתחות ומבצעות ניסויים ברכבים אוטונומיים.
  • הפחתת זיהום האוויר, כחלק מהמלחמה באקלים המשתנה, צפויה לזרז את המעבר מרכבים המונעים בבנזין ודלק לרכבים המונעים בחשמל, עליהם בנויה תשתית הרכבים האוטונומיים.
  • שווי השוק של תעשיית הרכבים האוטונומיים צפוי לצמוח לכ-32 מיליארד דולר בשנת 2022 ולכ-37 מיליארד דולר בשנת 2023.

רכבים אוטונומיים – שחקניות מפתח מרכזיות בתעשייה

  • NVIDIA – החברה מפתחת כרטיסי מסך וכרטיסים גרפיים שמתפקדים כמחשבים-מעבדים בפני עצמם. מעבדי ה-GPU של החברה מובילים באיכותם בתחום האינטליגנציה המלאכותית (AI) בשל יכולתם לבצע "מחשוב מקביל", שמאפשר לבצע חישובים רבים של כמויות דאטה רחבות בעת ובעונה אחת. לחברה פלטפורמה ייעודית לפיתוח רכב אוטונומי ("Nvidia Drive") אשר אמורה לספק כוח מחשוב ותוכנה הדרושים לנהיגה אוטונומית.
  • Google – לחברה מיזם עצמאי לפיתוח רכב אוטונומי בשם ווימו (Waymo). כיום היא כבר מפעילה שירות נסיעות אוטונומי מסחרי שנקרא Waymo One, הכולל צי של 600 רכבים הפועל בעיקר בעיר פיניקס באריזונה. הנסיעות מתבצעות תחת בקרה של נהג בטיחות כשבאותה העת בחברה ממשיכים בניסויים לפיתוח הנהיגה העצמאית. החברה מתרחבת גם לשירות משלוחים, משאיות ורכבים מסחריים. בתחילת 2020 גוגל גייסה כ2.25 מיליארד דולר מקרנות השקעה לטובת הפיתוח.
  • Intel – החברה רכשה בשנת 2017 את חברת מובילאיי (Mobileye) הישראלית בסכום של למעלה מ-15 מיליארד דולר, עסקת המכירה הגדולה ביותר בתולדות המשק הישראלי. מובילאיי מוכרת לנהג הישראלי ממערכות ההתרעה שמותקנות במספר רב של רכבים, אך זהו רק קצה הקרחון במיזם הענק של החברה. למעשה, מובילאיי פיתחה שבב בעל ראיה ממוחשבת שמשמש ככלי מרכזי בפיענוח סביבת הנהיגה. במאי 2020 רכשה אינטל גם את חברת מוביט (Moovit) הישראלית במיליארד דולר. החברה פיתחה אפליקציה להזמנת נסיעות בתחבורה ציבורית, כאשר הרעיון מאחורי הרכישה הוא להשתמש בתשתיות המיפוי האיכותיים שמוביט פיתחה לטובת מיזם הרכב האוטונומי.

התפתחויות אחרונות

  • הפרלמנט בגרמניה נמצא בעיצומו של הליך חקיקה ואסדרה של תחום הרכב האוטונומי במדינה. החוק יאפשר בעוד תקופת זמן (שטרם נקבעה) לרכבים אוטונומיים לנוע על כבישים מוגדרים ברחבי המדינה, ללא נוכחות פיזית של נהג משגיח. גרמניה היא מהראשונות בעולם לאסדרת התחום ועשויה להוות בסיס לחקיקת חוקים דומים בשאר מדינות האיחוד האירופאי.
  • באפריל האחרון הודיעה חברת טיוטה על רכישת פעילות חטיבת הרכב האוטונומי של חברת ליפט (Lypt), תמורת למעלה מחצי מיליארד דולר. מיזם זה מצטרף למספר מיזמים נוספים שטויוטה רכשה בשנים האחרונות בתחום התחבורה החכמה, כאשר מטרת המיזוג היא להשתמש במאגר המידע שליפט צברה במהלך שנות פעילותה.
  • חברת השילוח Fedex האמריקאית חתמה על חוזה ארוך טווח עם יצרנית הרובוטים Nuro לפיתוח כלי רכב אוטונומיים מסחריים שימשו את החברה לטובת משימות חלוקה ושילוח. החברות כבר החלו בניסוי מבוקר בעיר יוסטון שבארה"ב. יש לציין ש-Nuro מקיימת מספר שיתופי פעולה, אחד מהם עם ענקית הקמעונאות קרוגר (Kroger), לה היא פיתחה כלי רכב אוטונומיים קטנים המשמשים למשלוחים.

לסקירות ומאמרים נוספים בנושאי השקעות לחצו כאן >>

קבל הצעה לניהול תיק השקעות
(לבעלי הון פנוי של 300 אלף ₪ ומעלה)

לפרטים נוספים צור קשר
שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)

 

אין באמור משום התחייבות או הבטחה לתוצאה כלשהי ו/או להשגת תשואה כלשהי (לרבות תשואה עודפת) ו/או רווח כלשהו ו/או מניעת הפסדים. האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים לכל אדם, והוא אינו בא להחליף את שיקול הדעת העצמאי של הקורא ומתן ייעוץ מקצועי, לרבות ייעוץ מקצועי על ידי יועץ/משווק השקעות מוסמך, בהתחשב בנתוניו ובצרכיו המיוחדים של הקורא. יובהר, כי למגדל ניהול תיקי השקעות (1998) בע"מ ("מנהל התיקים") ו/או לחברות קשורות אליו ו/או ללקוחותיהם עניין אישי במידע המוצג בסקירה זו, לרבות בסקטורים ו/או בתחומים הנזכרים בה ו/או אחזקות בנכסים המשתייכים לתחומים ו/או לסקטורים אלה, וכי מנהל התיקים ו/או חברות קשורות אליו מנהלים ו/או עשויים לנהל מכשירי השקעה בתחומים ו/או בסקטורים הנזכרים בסקירה, אשר השקעותיהם יכללו ניירות ערך/נכסים פיננסיים המשתייכים לתחומים ו/או לסקטורים הנזכרים בסקירה. תיקי ההשקעות שבניהול מנהל התיקים מושקעים בפועל בניירות ערך ובנכסים ספציפיים, ולא בהכרח נצמדים למדדים ו/או לסקטורים הנזכרים במסמך זה או למדדים ו/או סקטורים כלשהם. מסמך זה הינו אינפורמטיבי בלבד, ולא נועד לשמש הצעה או שידול לקנות/להחזיק/למכור ני”ע ו/או נכסים פיננסיים כלשהם. האמור מבוסס על מידע, אשר מנהל התיקים  סבור כי הוא מהימן. עם זאת, לא מנהל התיקים, לא כל מי שפועל מטעמו יכול לערוב לשלמותו או לדיוקו של האמור מסמך. האמור במסמך אינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כלל הנושאים המפורטים בו, ועל כן אנו מניחים כי המסמך ייקרא יחד עם דוחות זמינים אחרים ונתונים נוספים. הדעות המובאות במסמך נכונות למועד פרסום הסקירה, והן עשויות להשתנות ללא שום הודעה נוספת, ואין כל הכרח כי המגמות המתוארות בסקירה לגבי הסקטורים ו/או התחומים ו/או ניירות הערך ו/או המכשירים הפיננסיים הנזכרים בסקירה, תימשכנה בעתיד. יודגש כי הערכות מנהל התיקים, המופיעות במסמך זה, מהוות מידע צופה פני עתיד, כמשמעות המונח בחוק ניירות ערך, התשכ"ח- 1968, אשר התממשותם אינה וודאית ואינם בשליטת מנהל התיקים. בנוסף האמור במסמך מתבסס על נתונים והערכות המבוססים על מקורות חיצוניים, ואשר תוכנם לא נבדק באופן עצמאי על-ידי החברה ולפיכך מנהל התיקים אינו אחראי לנכונותם. בסקירה עלולות ליפול טעויות ובמידע המובא בה עשויים לחול שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות המובאות במסמך זה לתוצאות בפועל. סקירה זו אינה מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהו למהימנות ולנכונות המידע המובא בה. מנהל התיקים לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שייגרמו משימוש במסמך זה, אם יגרמו, ואינו מתחייב כי שימוש במידע עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. מנהל התיקים אינו מחויב להודיע בדרך כלשהי על שינויים ו/או עדכונים במידע המובא בסקירה מראש או בדיעבד. אין להעתיק, לשכפל, לצלם, להדפיס, להפיץ, לשדר או לפרסם ברבים, הן במישרין והן בעקיפין, את המידע ו/או כל חלק ממנו בכל דרך שהיא ללא הסכמה מראש ובכתב של מנהל התיקים. לפירוט על אודות התאגידים הקשורים למנהל התיקים והנכסים הפיננסיים שלמנהל התיקים יש זיקה אליהם, ראו את פסקת הגילוי הנאות בקישור הבא : https://www.msh.co.il/migdal-capital-markets/investment-portfolio-management/full-disclosure/. התאגידים הקשורים למנהל התיקים והנכסים הפיננסיים שיש לו זיקה אליהם עשויים להשתנות מעת לעת, והעדכון על אודות השינוי יופיע באתר האינטרנט של מנהל התיקים בכתובת הנ"ל, וזאת מבלי שתחול על מנהל התיקים כל חובה להודיע על שינוי כאמור.

לפרטים נוספים צור קשר
שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)